بررسی تفاوت بازاریابی و فروش در اینترنت

بررسی تفاوت بازاریابی و فروش در اینترنت

شناسه: 106 آخرین ویرایش: جمعه 11 ارديبهشت 1394

هنگامی که یک مغازه یا فروشگاه جهت فروش اجناس مصرفی راه اندازی می کنید کافی است این فروشگاه در یک نقطه پرتردد از شهر قرار داشته باشد. در این صورت بسیاری از رهگذرانی که از روبروی فروشگاه عبور می کنند ممکن است وارد فروشگاه شوند و اقدام به خرید کنند.

اما در اینترنت اینگونه نیست و اگر یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و کاری برای جذب بازدیدکننده انجام ندهید شاید در ماه کابران خیلی کمی وارد وب سایت شما شوند و نباید انتظار فروش آنچنانی داشته باشید.

فرق بین بازاریابی و فروش اینترنتی

می توان گفت بازاریابی اینترنتی به کلیه اعمالی گفته می شود که بازدید کننده را با وب سایت شما آشنا می کند و باعث می شود که کاربر وارد وب سایت شما شود.

برخی از راههایی که می توانید بازدیدکننده را با وب سایت آشنا کنید:

  1. بازاریابی با موتورهای جستجو
  2. بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  3. ارسال ایمیل گروهی
  4. تبلیغات در وب سایت های پر بازدید

پس از اینکه کاربر وارد وب سایت شد باید وب سایت را به گونه ای طراحی و مدیریت کرده باشید که کاربر یا مستقیما از شما خرید کند یا حداقل یکی از این کارها را انجام دهد:

  1. در وب سایت عضو شود
  2. در خبرنامه شما عضو شود
  3. لیست قیمتها را مشاهده کند
  4. برای پست های شما اقدام به درج نظر کند
  5. با شما تماس بگیرد

اگر کاربران به وب سایت شما آمدند ولی درصد کمی از آنها این کارها را انجام دادند باید فکری برای وب سایت و فروشگاه خود کنید تا فروش شما افزایش یابد.