وضعیت بازاریابی اینترنتی در ایران

وضعیت بازاریابی اینترنتی در ایران

شناسه: 125 آخرین ویرایش: چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394

اگر تصمیم گرفته اید که از اینترنت برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود استفاده کنید باید شناخت دقیقی از وضعیت اینترنت و روشهای بازاریابی بدست بیاورید تا بتوانید در این کار موفق شوید.

در ابتدا برداشتهای سطحی را دور بریزید

میزان قابل توجهی از کاربران هیچ فعالیت تجاری در دنیای مجازی ندارند و برخی از آنها فقط برای سرگرمی و حضور در شبکه های اجتماعی از اینترنت استفاده می کنند، بسیاری از این کاربران گمان می کنند که امکان کسب درآمد از اینترنت وجود ندارد.

در ادامه با برخی از برداشتهای سطحی از اینترنت آشنا می شویم:

  1. در شبکه های اجتماعی جایی برای فروش کالا و فعالیت تجاری وجود ندارد
  2. برای تبلیغات در اینترنت کافیست که چند بنر در سایتهای پربازدید قرار دهید
  3. وب سایتها هیچ تاثیری در کار یک شرکت تجاری/تولید ندارند
  4. و...

اگر بخواهیم از دید افرادی که فعالیت تجاری در اینترنت ندارند به موضوع نگاه کنیم باید خود را از بازار بکر اینترنت محروم کنیم و صرفا وقت خود را صرف لایک کردن پستها در شبکه های اجتماعی کنیم.

اما یک مثال از رونق اینترنت در ایران

وب سایت دیجی کالا روزانه حداقل یک میلیارد تومان موبایل و تبلت به فروش می رساند. آیا این کار، کار بی ارزشی است؟

دیجی کالا را به این دلیل مثال زدیم که شناخته شده است اما سایتهای کوچک بسیاری یافت می شود که سالانه 20 تا 30 میلیون تومان فروش می کنند.

وضعیت بازاریابی اینترنتی در ایران

متناسب با رشد فعالیت تجاری در اینترنت، بازاریابی اینترنتی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در حال حاضر بازاریاب های حرفه ای و با تجربه ای مشغول فعالیت در اینترنت هستند که اندوخته های ارزشمندی در این زمینه کسب کرده اند و می توانند به کسب و کارهای مختلف کمک کنند تا بازار خود را گسترش دهند.